Weekend in Hongarije

31 juli 2016

Gisteravond (zaterdag) zijn we bijna opgegeten!

Door de muggen wel te verstaan. Maar goed we renden snel naar de bungalow waar we spelletjes speelden en het gezellig hadden.

Zaterdagmorgen heerlijk uitslapen en om 10.00 uur ontbijten:) wat een luxe! Dineke is om 8.00 uur naar het dorp gelopen om verse broodjes te kopen maar die waren al bijna uitverkocht! Daarna houd Bert de ochtendopening, prachtig om zo Abraham te mogen volgen en hieruit lessen te leren. Na het eten rijden we naar een dorpje om nog wat inkopen te doen. Dineke koopt een step omdat de school een flink stuk is bijgebouwd en Andrea gelooft niet dat ik de step hiervoor ga gebruiken:) We kopen watermeloenen, de marktman kijkt blij:)

We gaan naar huis voor de lunch en dan: zwemmen! We liggen de hele middag in en rond het zwembad. Heerlijk. Lezen, dobberen en plezier hebben. We smullen van de watermeloen die we van Sandor hebben gekregen. Omdat het zo warm is moeten we natuurlijk veel drinken. Helaas verbranden we omdat we natuurlijk met een kleurtje willen thuiskomen( moeders: we hebben flink gesmeerd hoor, maar we waren nog te Hollands wit:)).S'avonds moeten we natuurlijk op de blaren zitten. We smeren flink met aftersun, dat helpt.

Dineke kookt spaghetti en Andrea maakt de sla klaar. De pannen gaan helemaal leeg! We hebben een vaatwasser in het huis! Deze moet helaas worden in en uit geruimd:(

S" avond in het "vreselijke" donker ( hier is geen kunstlicht van lantarens) maakt de groep een wandeling en staan verbaasd over de heldere lucht en de vele, vele sterren. ( zo heeft de Heere beloofd zal Abraham's nageslacht zijn). Mooie toepassing op de ochtendopeningen.

We spelen nog een spel, alweer een dag voorbij.

De volgende dag mogen we weer een beetje uitslapen, eerst ontbijt en dan luisteren we een preek. We zingen en later hoorden we van de andere gasten dat ze dat hebben gehoord. ( mooi toch?)

We hebben een heerlijke rustdag en s' avonds hebben we een Bijbelstudie over Jozef. Dan op tijd naar bed! We gaan naar buiten om nog een keer die geweldige sterrenpracht te zien. Omdat verschillende mensen denken dat het niet goed met ons gaat toch maar vroeg uit de veren om deze blog bij te werken en online te zetten.

Om 7.00 uur hopen we te vertrekken naar Neurenberg, dus we moeten nu wel kilomeeeters maken:)

Maar aan alles komt een eind ook aan deze rustdagen.

Hartelijke groet en tot: vanavond:)