Afscheid en vakantie

29 juli 2016 - Oradea, Roemenië

Gisteravond hadden we nog een uitje, waar we de dames al niet blij mee kunnen maken:). We gingen naar de Penny. ( supermarkt) De meiden kwamen luidruchtig binnen, we zagen de beveiliging al kijken. Bert stapt in een winkelwagen, Marlene speelt poppenkast en Alinda werd aangesproken door een mevrouw. Deze klant sprak Duits en Alinda verstond er niet veel van. Toen zei de klant:" Shalom". Schreeuwt Alinda door de winkel" Dino, het is een Jood"! We lagen dubbel en Alinda haar ruitenwissers konden eindelijk aan:) Toen kwamen de meiden met eten voor het weekeinde: een pak hondenvoer!

Vanmorgen een aantal dingen gedaan, koffers pakken, boodschappen voor ons weekeinde, de laatste spullen opgeruimd en de kamers netjes achtergelaten, boodschappen doen voor Dorcas. Voor 112 omaatjes! We waren in de real en Marlene werd rondgereden door Alinda. Daarna de karren volladen, wel 7 karren vol. Alles langs de kassa en de beveiliging controleerde alles nog een keer. Daarna alles in de auto en de bus volgeladen, uitladen in de kelder van het Julia home. Toen kwam de dominee, we namen hem mee naar boven, samen met Malinda ( zij stuurt het kinderproject aan). Ook Sandor was aanwezig. De dominee kreeg van Dineke een schaar en hij mocht de zolder openen. Hij vertelde dat hij heel blij en dankbaar was. Hij las met ons uit de Bijbel. Openbaring 3:11. En hij legde uit dat wij als stenen in het Koninkrijk van God worden gebruikt. Hij zet Zijn handtekening op de steen en weet wie kinderen zijn. Je ziet het niet aan de buitenkant, want de namen zijn verborgen, die komen later openbaar. Prachtig was dat Bert zijn naam ook heeft verborgen onder het laminaat, zonder dat de Ds. dit wist.

We gebruiken de lunch en daarna namen we afscheid van al het personeel. Iedereen stond buiten om ons uit te zwaaien. Het is altijd emotioneel. Maar we zwaaiden en zwaaiden en aanvaarden de reis. We stoppen in Debrecen en verkennen de prachtige stad. De meiden gaan met de voeten in een fontein wat eigenlijk niet mag. Maar na deze afkoeling naar de Mc. Heerlijk een ijsje gegeten.

Na een prachtige reis komen we aan in Tiszagyenda, Hongarije.Een prachtige plaats om een paar dagen bij te komen. De meiden springen in het zwembad, heerlijk afkoelen. Dineke bakt pannenkoeken, we smullen. Daarna gaan we chillen.

Morgen zijn we er blew weer.

Groetjes!

1. Dieke.:
    30 juli 2016
    Hallo vakantie gangers na het werken wat jullie gedaan hebben.Geniet nog van een paar dagen en goede reis naar huis. Ik heb van het verslag en de foto's genoten.
    Hartelijke groet Dieke