Vrijdag 26 oktober

26 oktober 2018 - Oradea, Roemenië

Daar zijn we weer.

We hebben ons vandaag opgesplitst. Marianne en Arno hebben de klus afgemaakt. We hebben van ons sponsorgeld een werkman laten komen want de muren moesten voorbewerkt worden. Daar hebben we te weinig kennis voor. Gelukkig konden we het schilderen afmaken en zijn we blij met het resultaat. De oma is er erg blij mee. Als je hier een klus begint moet je het ook afmaken want de mensen hebben geen geld om het zelf te doen.  Esther, Evert en Dineke plus twee maatschappelijk werkers zijn richting Arad gereden, ongeveer 70 km om daar de armen te bezoeken. We hebben weer veel leed gezien en dat is soms moeilijk te verwerken. We bezochten een gezin met drie kleine kinderen. De moeder was verlaten door haar man en woont nu bij  haar moeder. Oma dankte de Heere dat we waren gekomen. Het plafond komt bijna naar beneden en ze hebben het erg koud in de winter want de ramen passen niet helemaal. We hebben een pakket gebracht een boekje over David achtergelaten en een paar zakken kleding.

Toen we in het SE house kwamen mochten we bij de bijeenkomst zijn met de ouders en kinderen van de naschoolse opvang. Eerst was er een bijbel studie en daarna gingen wij met de kinderen naar  de bovenste etage waar we speeltjes met hen gespeeld hebben.  De ouders kregen een lezing over sociale media.

Daarna hielden we de laatste avond:(

Het was een goede, gezellige en werkzame week

Bij deze willen we onze sponsoren nogmaals hartelijk bedanken, zonder jullie zou dit niet gelukt zijn. Tot D.V. oktober 2019:)