Laatste werkdag

28 juli 2016 - Oradea, Roemenië

Hallo, daar zijn we weer!

Nadat we gisteravond terug waren van de Mac hihetetlenül finom (ongelofelijk lekker), besloten we "vroeg" te gaan slapen. Omdat het zo warm was besloten de dames het beddengoed buiten te leggen en daar ook te slapen. Maar eerst de kakkerlakken, muggen en onbekende dieren wegjagen.

( wie weet hebben ze wel spinnen gegeten vannacht). Vanmorgen lagen de schatjes heerlijk onder de warme dekens:(

Na het ontbijt nog even aan het werk.

Schilderen, vloertje leggen en sauzen ( nog steeds is de kleur kanariegeel zodat we morgen in de hal een liedje gaan fluiten). Tijdens de koffiepauze zingen we voor de opa van Andrea omdat hij jarig is, na de lunch bezoeken we nog een paar granny's.

We leren trouwens ook een beetje de taal, nem is nee, egain is ja en dank je wel is köszönöm sepen.

Eten is overal anders en vanmiddag was het wel een surprise:) Soort meelballen maar de kok vertelde ons dat het balletjes waren met sweet cheese. Je moet dit eten met jam. Zie filmpje voor de afloop van het voeden van Andrea.

S'middags heeft de groep een aantal omaatjes bezocht en daarna nog even naar de stad voor de laatste inkopen.

Tijdens het diner was Alinda wel erg wakker; Sandor hoefde niet meer te eten hij vertelde dat hij alles voorproeft als hij kookt. Waarop Alinda spontaan reageerde met" dan heb je vanmiddag zeker niet gedaan"!. We lagen dubbel en bijna moesten de ruitenwissers op de bril van Alinda weer worden aangezet.

Het was erg warm zodat we om de anderhalf uur moesten douchen. Het is 37 graden in de zon en benauwd.

We hadden nog een paar cadeaus voor de kinderen van de naschoolse opvang. Ze waren blij met de schriften, broodtrommels en speelgoed. We maakte een foto, zie blog.

We hebben veel kunnen doen van het sponsorgeld, dit voor onze sponsoren. Het hele team van maatschappelijk werkers werkt met een kleine oude computer. Dus wij konden hen een goede pc geven, we hebben nieuwe dakramen gekocht, omdat deze lekten en sommige scharnieren waren gebroken.We hebben laminaat ( 140 m2) geplaatst, plinten en 250m2 geverfd en gesausd. Prachtige gesponsorde verf uit Genemuiden. Deurmatten, tafelkleedjes, schorten, thee, koffie, theedoeken, stroopwafels, kaas, pepermunt. Viltjes voor onder de stoelen, ongeveer 450 stuks allemaal onder de stoelen geplaatst. natuurlijk om het laminaat niet te beschadigen.

We zijn nu de blog aan het schrijven maar de meiden zijn vreselijk vervelend, ( arme ouders) Toch is het gelukt jullie weer op de hoogte te houden. Natuurlijk bedoelen we dit positief, we hebben veel plezier en de lachspieren zijn goed getraind!

Wizzlat en bekesheked.

Dit is: tot ziens en vrede toegewenst.

1. Ien en ast:
    29 juli 2016
    goed werk doen jullie zeg!
    wij volgen jullie
    waren helemaal verbaasd dat er meisjes afhaakten???????
    heel veel sterkte met jullie werk en ook een gezegende tijd met elkaar en de mensen daar toegewenst!
    wat is Julia home mooi geworden!!!
    lieve groet
    ien en aat