Een bewogen vrijdag

22 juli 2016 - Oradea, Roemenië

Gisteravond na het winkelen hebben we de avondsluiting gehad en daarna met ze alle nog het spelletje skipbo gedaan. Bert en Dineke doken al snel hun bed in. De meiden gedroegen zich deze avond als (hangjongeren) Ze hebben gezellig op de schommelbank met de twee buurjongens gelachen totdat de tranen over hun wangen rolden. Het werd als maar later en later. Opeens kregen ze het idee om naar de MaC te gaan, maar we hadden een probleem, als de leiding op bed ligt zit het hek op slot. Gelukkig wilden de jongens het voor ons halen. De bestelling was zeer klein, maar was uitgepakt tot een enorm grote maaltijd. Daarna werd het toch echt wel tijd om het bedje op te zoeken (01:30 uur), waar het wel een sauna leek.

Andrea was voor haar wekker wakker, ze sprong gelijk der bed uit en stond een half uur te vroeg helemaal klaar, maar ze zag dat de andere dames nog in een diepe nachtrust waren dus ze dacht ik maak die allemaal wel even wakker. De ene waardeerde het nog meer dan de ander ;) maar uiteindelijk zaten we allemaal aan het ontbijt ook al was het enkele minuten te laat.

Na het ontbijt, wat stil verliep omdat de meesten nog half sliepen, al hoewel Andrea genoeg te vertellen had. Werd Iedereen weer aan werk gezet door Bert de chef. Andrea begon aan het kozijnen werk samen met Bert. Alinda en Gertine hebben samen de muur mooi roze gemaakt, Marlene heeft de deur nog een extra laagje gegeven en Dineke deed verschillende kleine klusjes. Er werden foto's gemaakt maar niemand had een serieus gezicht als Alinda langskwam met haar fototoestel.

Andrea ging niet aan de kant voor Marlene terwijl ze er bij moest omdat ze de opdracht had gekregen om de muur verder af te verven. Marlene zet uit wraak haar kwast op de been van Andrea, alleen Andrea draaide in een reflex zich om zodat de kwast van Marlene in het wondje van Andrea's been kwam. Andrea begon te gillen, te draaien en te rennen (een beetje overdreven) en vertelde tussendoor dat het pijnlijk was omdat de verf in het wondje kwam. Gelukkig was Marlene zo lief om Andrea te helpen met schoonmaken van het wondje. Marlene wilde verder met haar roze muur alleen gaf Dineke haar weer een ander opdracht. Ze kreeg de opdracht dat ze netjes moest doen en niet op het deel van Dineke mocht verven. Marlene ging de uitdaging aan, maar na een opmerking tegen Dineke, ging Dineke achter Marlene aan. maar helaas was Marlene haar te snel af, en werd Bert het slachtoffer en zat een mooie streep op zijn arm.

Onder de lunchpauze werd het laminaat gebracht. Dus het werd snel eten en daarna moesten al het laminaat naar boven gebracht worden. Het zweet droop van onze voorhoofden af. Gelukkig hebben we veel hulp gehad van mensen die mee hielpen met alles naar boven te sjouwen.

Bert en zijn assistent Codic begonnen gelijk enthousiast aan het neerleggen van de laminaat. De meiden moesten snel de andere kant van de zolder afwerken. Maar al snel hadden ze water nodig, zoveel vocht dat ze verloren :D  Alinda haalde een emmer vol water met washandjes, en liters water om onze dorst te lessen.

Dineke, Gertine en Marlene gingen granny's bezoeken. Ze hebben drie bezoekjes gedaan, wat voor meiden wel indrukwekkende bezoekjes waren. Wel vonden ze het mooi om te zien hoe blij ze werden van onze tas die vol zat met : Zeepjes, koffie, thee, tafelkleed, theedoeken en meerdere etenswaren.  We werden ook aan het werk gezet. We hebben voor een vrouw het water geput uit haar diepe waterput. Bert en Andrea zijn verder gegaan op de zolder. Bert is vanmiddag nog naar een bouwmarkt geweest om te kijken voor nieuwe dakramen.

Daarna werd het tijd om te gaan eten na het eten werd de was gedaan en werd deze blog geschreven. Het is vrijdagavond, dus is het tijd om gewoon gezellig met elkaar te chillen en weekend te vieren. We gaan even langs de MaC omdat we zin in een ijsje hebben. Daarna hebben we nog een borrel klaar staan. En we zullen vanavond op tijd onze oogjes dicht doen. (dat is de planning.........)