De handen uit de mouwen!

21 juli 2016 - Oradea, Roemenië

Om half acht aan tafel voor de ochtend opening. Bert houd de dagopeningen over het leven van Abraham. We kennen de geschiedenis maar horen toch nog dingen die we niet wisten. Bijzonder dat we dit zo iedere morgen morgen horen.

Daarna een goed ontbijt met brood, ei, tomaat, vleeswaren en zoetigheid.

Vervolgens aan de slag, Alinda gaat de kozijnen verven en natuurlijk zit ze binnen de korste keren ook zelf onder de prachtige witte verf:(. Bert haalt stuc spul, nieuwe kwasten en muurverf en een ladder. We gaan aan het werk en het knapt al behoorlijk op. Schuren, verven, stucen en witten ( of roozen). Eindelijk krijgen we pauze van de voorman:), na de pauze gaan Andrea en Gertine helemaal zelfstandig naar het kalkhok om nog meer kwasten, terpetine(voor Alinda) en nieuwe stopcontacten te kopen. Na uuuuren komen ze terug, maar wel met de goede spullen. We zijn trots op ze:) Alinda heeft de kozijnen mooi wit gemaakt en dan komt Andrea met de muurverf! Ze schildert dwars over het mooie schilderwerk van Alinda heen. We kunnen er wel om lachen:)

Tijdens de lunch aten we geweldige kippenpoten en rijst en groente. Met als toetje watermeloen.

S'avonds gaan we winkelen, ( Bert mist zijn vriendin en springt tussen de knuffels) spelen spelletjes,om daarna weer lekker te gaan slapen.

Leuk dat velen ons volgen! Tot morgen.

p.s. we knappen het Julia home op, dit is een voormalig weeshuis. Nu worden er Bijbelstudies gehouden , ouderen middagen, kinderopvang enz. Omdat e.e.a. een opknapbeurt nodig heeft zijn we hier aan de slag.

1. Sharon:
    22 juli 2016
    Dag toppers, wat zijn jullie onwijs goed bezig en harde werkers. Geniet van het klussen en de gezelligheid! Veel liefs uit het warme Nederland