Zondag & Maandag

25 juli 2016 - Oradea, Roemenië

Zondag

Op zondag zijn we in de ochtend naar een plaatselijke kerk geweest. We zijn daar getuigen geweest van een doopdienst.( tekst Jer 1 1-9) Na een mooie kerkdienst zijn we nog wat wezen drinken bij de dominee thuis. De middag hebben we besteed om van het mooie weer te kunnen genieten en onderling goede gesprekken te hebben. Aan het eind van de middag hebben we een bijbel studie gehad en hebben we na gedacht over Genesis 44. 'S avonds hebben we geluisterd naar een mooie preek van Ds. IJsselstein (Openbaringen 22)

Maandag

Maandag gingen we weer aan het werk. Omdat het in de middag altijd erg warm is hadden we besloten om 06:00 uur (in Nederlandse tijd 05:00) te beginnen zodat we eerder konden stoppen. zo konden we vanmiddag nog lekker genieten van het mooie weer. Plotseling hoorde we een toeter van een bus. De dames runde naar hun kamer en kwamen terug met al hun bagage. Bert en Dineke schrokken zich ongelukkig. De dames vertelde dat ze hadden besloten om met de andere groep uit Genemeuden mee te gaan naar huis, omdat er veel punten gescoord zijn bij de jongens van die groep.

Alinda heeft vanmiddag 2 granny's een bezoek gebracht en is bij Ds. Baili langs geweest. De rest is lekker Oradea in gegaan om wat leuke souvenirs te kopen.

'S avonds besloten we om nog gezellig met z'n alle nog boodschappen te halen. Alinda en Andrea besloten om weer eens gek te doen. Andrea ging in de winkelwagen zitten en Alinda ging met haar door de winkel racen.

Later die avond zaten we nog wat te drinken in de stad van Oradea. Bert zag een man die we al eerder op de markt zagen bedelen. Hij zat te kijken in een prullenbak om te kijken of er nog wat eten in zat. Bert kon dit niet over zijn hart verkrijgen en besloot samen met Andrea de man mee te nemen naar een supermarkt om wat te eten voor hem te kopen.

Het is wel laat maar we moeten nog "even" de blog schrijven en de power point maken voor de presentatie voor de Hollandse bijdrage na de Bijbelstudie van morgen.

Fijn dat we zoveel reacties mogen ontvangen!

1. Sharon:
    Dag allemaal,
    wat een avonturen! En wat knapt het Julia home op zeg! Zo te lezen hebben jullie veel plezier, en maken jullie veel dingen mee. Geniet ervan, want voor je het weet is het voorbij! Groeten van ons
  2. Dieke.:
    Hallo allemaal,

Met hoeveel zijn jullie nog, zijn er 2 nu weg.
    Fijn dat het werk lukken wil
    Ik hoop dat het wat minder warm word want anders is het niet leuk meer
    Hartelijke Groet
    Dieke

Fijn voor jullie dat alles goed gaat, hier is het ook warm geweest nu wat minder wat
  3. Dieke.:
    Hallo Allemaal,

ik dacht samen uit samen thuis maar niet dat er een paar van door gaan.
    Wat is de rede geen zin meer, heimwee werkmoede inplaats van werkwoede,
    Hartelijke groet en werk ze Dieke
  4. Trudy en Mariëlle:
    26 juli 2016
    Wat een mooie reisblog-site Dineke met al jullie verhalen en beelden! Vooral de foto serie met veel belangstelling bekeken! Veel succes en zegen toegewenst!